​Paetronics byter namn till Vehco

Vehco tillkännager idag namnändring av Paetronics till Vehco. Genom re-brandingen stärker företaget varumärket Vehco i Norden och vidare ut i Europa.

AddSecure-ägda Vehco,meddelade idag att företaget byter namn på sitt senaste förvärv Paetronics till Vehco. Paetronics, den ledande leverantören av Fleet Managment-lösningar till ett brett utbud av transportföretag i Finland, har varit en del av Vehco sedan januari 2019 och ligger nu under samma varumärke. Genom att integrera Paetronics verksamhet och byta namn, accelererar Vehco tillväxten och stärker sitt fotavtryck i Norden.

Kunder och partners kommer inte att uppleva någon förändring i kvaliteten på de produkter och tjänster som erbjuds, men kommer att dra nytta av ytterligare produkter, programvara och innovationer.

– Vi kommer att fortsätta att tillhandahålla de bästa fordons- och transporttjänsterna, som efterfrågas av kunder i Finland och hela Europa, samtidigt som våra kunder kommer att dra nytta av de fördelar ett internationellt varumärke ger, säger Mika Kivela, VD för Paetronics Oy.

– Två mycket erfarna organisationer samlar nu all kunskap i ett varumärke. Detta visar att Vehco är den ledande leverantören när det gäller FMS-lösningar i Europa. Med Paetronics etablerade position på den finska marknaden har vi en solid grund för att bygga och stärka varumärket Vehco i Norden och vidare ut i Europa, säger Johan Frilund, VD för Vehco.