Svenska Logga in partners

Teknisk support & felanmälan

Driftsättningar kan du göra under kontorstid. Felanmälan på din tjänst gör du per telefon – dygnet runt, året runt. 

020-32 20 00, knappval 3

 

Vanliga frågor

  • Äger jag larmsändaren och övrig hårdvara som jag köpt av AddSecure?

    I normalt sett ja. Kontrollera med din larminstallatör för mer information.

  • Vilken information bör jag ha redo innan jag gör en felanmälan?

    • Objektnummer/sändarnummer eller GSM-nummer. Saknar du de numren finns de angivna på din avtalsbekräftelse eller så har din larmcentral det.
    • Vad är felet – och hur länge har det varit fel? Larmmottagaren har denna information.
    • Telefonnummer till en kontaktperson som vi kan ta kontakt med samt information om när vi kan nå personen.
    • Fungerar anläggningens telefoni och internet i övrigt?
    • Är det, eller har det varit, strömavbrott?
    • Fungerar den lokala larmanläggningen? Om inte, ta kontakt med din larminstallatör.
  • Vad är mitt ID till larmcentralen?

    När det gäller Safetel-kompatibla Airborne-serien är ditt nummer normalt sett GSM-numret eller eventuellt de sista tio siffrorna i det. De larm som använder simulerad telefonlinjen använder det anläggnings-ID som är programmerat på centralapparaten.

    När det gäller Multicom-kompatibla larmöverföringstjänster anges det åttasiffriga objektnumret som står angivet på din avtalsbekräftelse.

  • Hur får jag veta när min felanmälan är åtgärdad?

    Vi kommer ringa tillbaka till den som felanmält med en klarrapport.

  • Hur lång tid tar det för åtgärd på min felanmälan?

    Vi åtgärdar felet så fort som möjligt. Tiden beror givetvis på vad som är fel, men oftast kan vår Tekniska Support ge dig en tidsuppskattning.

  • Vart anmäler jag tekniska fel?

    Vänd dig till din larminstallatör. 

  • Vart anmäler jag ett fel som beror på att fastighetsnätet har rivits och/eller behöver repareras?

    Denna typ av felanmälningar görs direkt till fastighetsägaren, den ansvariga för anläggningen eller er lokala larminstallatör. 

  • Jag ska utföra renoveringar som kan påverka larmet – vart vänder jag mig?

    Kontakta din larmcentral eller larminstallatör, vi behöver inte den informationen.

  • Kan man se på sändaren att den skickar larm?

    Nej det är inte möjligt att se på utsidan av kapslingen.

  • Vad betyder det att min Airborne-sändare blinkar rött?

    Det kan bero på flera anledningar. Det kan vara så att du inte skickat in ditt registreringsschema till oss i tid, och GSM-numret är därför låst. Det kan också vara att du har för dålig mottagning för att sändaren ska komma in på GSM-nätet. Ta kontakt med vår Support på 020-32 20 00 om du är osäker.

  • Jag vill ha trafikloggar för AddSecure Mobiflex

    Skicka ett e-post till vår Support på order@addsecure.se med en förfrågan så skickar vi trafikloggar till er.

  • Jag skulle vilja få meddelanden vid störningar på min AddSecure Mobiflex, kan jag få det?

    Ja, du kan få störningsmeddelanden via e-post. Fyll i beställningsblanketten som du hittar på vår webbsida och skicka den till vår Support via post eller e-post.

  • Mitt SIM-kort har blivit stulet – vad gör jag?

    Ring till vår Support så fort som möjligt på 020-32 20 00.