Svenska Logga in partners

Abonnemang & faktura

Här kan du som kund hos oss hantera dina abonnemang och få svar på vanliga frågor. Har du ett ärende som inte listas här, kontakta oss så hjälper vi dig. 

Vanliga frågor

  • Hur ser era allmänna villkor ut?

    Vilka villkor som gäller dig beror på vilken tjänst du valt. Se orderbekräftelse eller din senaste faktura.

    Allmänna villkor: 
    AddSecure
    Multicom Security AB, Mobiflex 450

  • Hur beställer jag en tjänst från AddSecure?

    • M2M-tjänst eller tekniska larm: Skicka in en beställningsblankett som du hittar högst upp på denna sida. Du kan också ta kontakt med en av våra partners som du hittar här.
    • En larm- eller hisstjänst: Ta kontakt med en av våra installatörer eller grossister som du hittar här. 
  • Varför får jag en faktura från AddSecure?

    Vi har fått en beställning från en av våra larminstallatörer eller från er som kund direkt. Kontrollera med din larminstallatör om du är osäker på vad du beställt eller hör av dig till vår Kundtjänst på 020-32 20 00 eller på order@addsecure.se

  • Vad betalar jag för?

    Med AddSecures tjänster säkras din kommunikation hela vägen från en maskin till en annan maskin. Det kan röra sig om en larmsändare i ditt larmsystem till en larmcentral eller från en handenhet till ett internt system i ditt egna nätverk. Det beror på vilken tjänst du har hos oss. Vilken tjänst du har står på det avtal eller faktura som du fått från oss. Mer information om våra tjänster hittar du under rubiken "Kommunikationstjänster" klicka ner rullgardin här.

  • Varför är det olika priser?

    För aktuella priser, se gällande prislista. Det du betalar för beror på när du beställde din tjänst, hur många larmbesked du betalar för, antal förbetald surfmängd, ledningslängden etcetera. Varje år sker en uppräkning enligt arbetsmarknadsindex. För mer information om just ditt pris, kontakt vår Kundtjänst på 020-32 20 00 eller order@addsecure.se

  • Hur ser mitt avtal ut?

    Våra avtal är löpande. Vi har allmänna villkor (se ovan) som gäller för våra kunder. Tjänsten beställs via våra samarbetspartners eller direkt via våra säljare. Du får alltid en avtalsbekräftelse som bekräftar beställningen och avtalet.

  • Äger jag larmsändaren och övrig hårdvara som jag köpt av AddSecure?

    I normalt sett ja. Kontrollera med din larminstallatör för mer information.

  • Kan jag få min faktura som e-faktura?

    Ja, vi har möjlighet att skicka e-faktura till er genom Pagero. Kontakta vår Kundtjänst på 020-32 20 00 eller skicka in din fråga via e-post till efaktura@addsecure.se

  • Jag vill ändra mitt avtal – hur gör jag?

    Kontakta vår Kundtjänst på 020-32 20 00 eller order@addsecure.se så hjälper vi dig. 

  • Vilka är faktureringsperioderna för tjänsterna?

    Våra larmkommunikationstjänster

    • Våra larmöverföringstjänster faktureras i regel per helår och halvår beroende på avtal.
    • Debiteringsperioder: 1/1-30/6 samt 1/7-31/12. Eventuella förändringar måste vara oss tillhanda Inom den period som ditt avtal beskriver, senast 3 månader före nästa avtalsperiod.

    Våra M2M-tjänster

    • Abonnemang för M2M faktureras kvartalsvis: januari-mars, april-juni, juli-september och oktober-december. 

     

     

  • Hur ändrar jag fakturaadress eller fakturareferens?

    Skicka in dina förändringar via e-post till ekonomi@addsecure.se så ändrar vi till nästa faktura. Vi fakturerar inte om p.g.a. felaktig fakturareferens. 

  • Hur gör jag en överlåtelse/för över mitt nuvarande abonnemang till ett annat företag?

    Vi behöver en skriftlig överlåtelse. Använd gärna blanketten som du hittar här. Du kan endera skicka in den med post eller skicka som e-post till order@addsecure.se

  • Jag har frågor rörande min faktura – vart vänder jag mig?

    Kontakta vår Kundtjänst på 020-32 20 00 eller skicka in din fråga via e-post till ekonomi@addsecure.se

  • Varför måste alla ändringar rörande mitt abonnemang och avtal göras skriftligt?

    En skriftlig ändring krävs för din egen säkerhet. Detta gör att vi kan kontrollera att ditt abonnemang inte sägs upp av misstag eller av obehörig person och du står utan säker kommunikation. 

  • Mitt SIM-kort har blivit stulet – vad gör jag?

    Ring till vår Kundtjänst så fort som möjligt på 020-32 20 00.

  • Jag vill använda mitt befintliga SIM-kort till min Mobiflex – hur gör jag?

    Vi kan hjälpa dig när din abonnemangstid har gått ut hos din nuvarande leverantör. Kontakta vår Kundtjänst på 020-32 20 00 så hjälper vi dig. 

  • Omfattas AddSecure av ”Omvänd" skattskyldighet inom byggsektorn?

    AddSecure klassas inte som ett bolag i byggsektorn och omfattas inte av den regleringen. 

  • Hur fakturerar jag som leverantör till AddSecure?

    Multicom Security AB och Safetel AB har ett gemensamt namn som är AddSecure,
    men vi är inte juridiskt fusionerade ännu. Därför gäller endast följande fakturaadress:

    Multicom Security AB - En del av AddSecure Group
    PLR 4401
    FE 545 

    105 69 Stockholm 

    Org. nr: 556527-2001

    Alt. maila fakturan till: PLR0000@tps.banctec.se 

     

  • Hur säger jag upp mitt abonnemang?

    Vi behöver få in en skriftlig uppsägning. Du kan endera skicka in den med post eller skicka som e-post till order@addsecure.se

    För uppsägningstid, se ditt gällande avtal eller frågan för faktureringsperioder ovan.