Svenska Logga in partners

Abonnemang & faktura


Här kan du som kund hos oss hantera dina abonnemang
och få svar på vanliga frågor. Har du ett ärende som inte listas här,
kontakta oss så hjälper vi dig. 

Vanliga frågor

  • Varför får jag en faktura från AddSecure?

    Vi har fått en beställning från en av våra larminstallatörer eller från er som kund direkt. Kontrollera med din larminstallatör om du är osäker på vad du beställt eller kontakta oss

  • Vad betalar jag för?

    Med AddSecures tjänster säkras din kommunikation hela vägen från en maskin till en annan maskin. Det kan röra sig om en larmsändare i ditt larmsystem till en larmcentral eller från en handenhet till ett internt system i ditt egna nätverk. Det beror på vilken tjänst du har hos oss. Vilken tjänst du har står på det avtal eller faktura som du fått från oss. Mer information om våra tjänster hittar du under rubriken "Lösningar & Produkter" i huvudmenyn.

  • Kan jag få min faktura som e-faktura?

    Ja, vi har möjlighet att skicka e-faktura till alla organisationer (ej privatpersoner) som samarbetar med en tjänsteleverantör. Vår tjänsteleverantör är Pagero. Vi kan även skicka våra fakturor som PDF till en mailadress. Kontakta oss så kan vi berätta mer.

  • Varför får jag fakturor med två olika bankgiron på från AddSecure?

    AddSecures två olika svenska bolag har nyligen fusionerats ihop till ett bolag (orgnr 556527-2001). Däremot har vi ännu inte hunnit migrera våra två olika ekonomisystem. Av den anledningen så ber vi er att betala våra fakturor till antingen bankgiro 5188-6794 eller 255-4285. Vi arbetar på att inom kort kunna ha ett gemensamt bankgiro.

  • Hur ändrar jag fakturaadress eller fakturareferens?

    Skicka in dina förändringar via e-post till abo@addsecure.se så ändrar vi till nästa faktura. Vi fakturerar inte om p.g.a. felaktig fakturareferens.

  • Hur ser era allmänna villkor ut?

  • Hur ser mitt avtal ut?

    Våra avtal är löpande. Vi har allmänna villkor (se ovan) som gäller för våra kunder. Tjänsten beställs via våra samarbetspartners eller direkt via våra säljare. Du får alltid en avtalsbekräftelse som bekräftar beställningen och avtalet.

  • Jag vill ändra mitt avtal – hur gör jag?

  • Hur gör jag en överlåtelse/för över mitt nuvarande abonnemang till ett annat företag?

    Vi behöver en skriftlig överlåtelse. Använd gärna blanketten som du hittar här. Du kan endera skicka in den med post eller skicka som e-post till ekonomi@addsecure.se

  • Vilka är faktureringsperioderna för tjänsterna?

    Våra larmkommunikationstjänster

    • Våra larmöverföringstjänster faktureras i regel per helår och halvår beroende på avtal.
    • Debiteringsperioder: 1/1-30/6 samt 1/7-31/12. Eventuella förändringar måste vara oss tillhanda Inom den period som ditt avtal beskriver, senast 3 månader före nästa avtalsperiod.

    Våra M2M-tjänster

    • Abonnemang för M2M faktureras kvartalsvis: januari-mars, april-juni, juli-september och oktober-december. 

     

     

  • Hur säger jag upp mitt abonnemang?

    Vi behöver få in en skriftlig uppsägning. Du kan endera skicka in den med post eller skicka som e-post till order@addsecure.se

    För uppsägningstid, se ditt gällande avtal eller frågan för faktureringsperioder ovan.

  • Varför måste alla ändringar rörande mitt abonnemang och avtal göras skriftligt?

    En skriftlig ändring krävs för din egen säkerhet. Detta gör att vi kan kontrollera att ditt abonnemang inte sägs upp av misstag eller av obehörig person och du står utan säker kommunikation. 

  • Varför är det olika priser?

    Det du betalar för beror på när du beställde din tjänst, hur många larmbesked du betalar för, förbetald surfmängd, ledningslängd etcetera. Varje år sker en indexering enligt våra Allmänna villkor. För mer information om just ditt pris, kontakta oss

  • Äger jag larmsändaren och övrig hårdvara som jag köpt av AddSecure?

    I normalt sett ja. Kontrollera med din larminstallatör för mer information.

  • Mitt SIM-kort har blivit stulet – vad gör jag?

    Ring till vår Kundtjänst så fort som möjligt på 020-32 20 00.

  • Omfattas AddSecure av ”Omvänd" skattskyldighet inom byggsektorn?

    AddSecure klassas inte som ett bolag i byggsektorn och omfattas inte av den regleringen. 

  • Hur fakturerar jag som leverantör till AddSecure?

    Multicom Security AB och Safetel AB är idag AddSecure.
    Därför gäller endast följande fakturaadress:

    AddSecure AB
    FE 1231 Scancloud
    SE-831 90 Östersund


    Org. nr: 556527-2001

    För att effektivisera hanteringen av leverantörsfakturor vill vi informera er om att vi gärna tar emot PDF-fakturor via e-post. efakt.addsecure@pdf.scancloud.se

     

     

  • Hur beställer jag en tjänst från AddSecure?

    Ta kontakt med en av våra installatörer eller grossister som du hittar här. 

  • Jag har frågor rörande min faktura – vart vänder jag mig?